Fáztam egy kicsit este, gyümölcsfáztam

Elterveztem évekkel ezelőtt, hogy én nem fogok gyümölcsfát ültetni a kertembe. Mer’ hát városi kertbe nem való az, koszol, permetölni kell és metszeni…

Aztán rágyüttem, hogy városi kertben is megterem a tetű meg a lisztharmat gyümölcsfa nélkül is, hát akkor meg mán nem mindögy? Permetölni így is, úgy is köll. 😀

Szerencsés vagyok tényleg, mert a melóhelyen épp kert projekt van, és így munkaidőben legálisan túrhattam a zinternetet gyümölcsfák után. Miután kiokosodtam a főnökséggel együtt, hogy milyet érdemes venni, belevágtam én is a dologba. Lefoglaltam egy kopaszbarack és egy kopaszalmafát az Ilex kertészetben. Végül a kínálat átszabta a tervet és Flavortop helyett Venus márkanevű fát vettem. Ja és a legnagyobb, hogy képes voltam elhinni egy gyökérrel rendelkező vesszőről, hogy almafa, és ki is fizettem. 😀

Elmondták, hogy figyeljek ültetésnél arra, hogy az oltásig földbe kerüljön a facsemete (nem tudom, honnan jöttek rá, hogy gőzöm sincs erről. 😀 ). És mondták, hogy locsolás és koronaalakító metszés mindenképpen kell nekik.

Elültettem a fákat vaksötétben, és le is fotóztam, amit tudtam. Előre is bocs. 😀

photo (31)

Mostantól kertünk ezen része a Venus-domb. 😀

photo (32)

Almafa. Ennél még Süni is jobbat rajzol. És folyton az jár az eszemben, hogy “koronaalakító metszés”. Vajon itt mit jelenthet? 😀

Tavasszal majd lefotózom a megmetszett almafát, és hozzáértők véleményezhetik, hogy sikerült-e vagy sem. 😀
Az biztos, hogy a karácsonyi díszkivilágítás idén is marad egyelőre a fenyőkön…. 😀

9 hozzászólás

  1. Milyen az a kopaszalma? Nem szőrös, mint a többi??

    Válasz

  2. Ismerek valakit, aki vitt a kollégájának tarhonyafa-csemetét (hasonlóan nézett ki, mint az almafád), és az illető hosszú ideig lelkesen nevelgette is a lényt az erkélyén…

    Válasz

  3. Gratulálok a szaporulathoz! Én eddig csak az esőbenjóásnit ismertem, de szökött nyulat már kergettem sötétben.

    Válasz

  4. 1 éve az én almafáim is így néztek ki, és almák lettek. Szóval akár még alma is lehet 🙂
    Csinálj biokertet,akkor nem kell permetölni. Helyesebben kell, csalán és zsurlólével.

    Válasz

    • Jó ötlet, de ahhoz kell csalán meg zsurló, ha jól sejtem… 🙂 az meg nincs itten. Tarack nem jó? Az van dögivel, meg csiga. 😀

      Válasz

      • Vehetsz bioboltban mind a kettőt. Én is onnan veszem, mert az én kertem is túl száraz ahhoz, hogy megteremjen a csalán meg a zsurló. Egyébként ha a te kerted is száraz, akkor nem kell tartanod a gombák támadásától annyira. Ha van időd nézz be a blogomba hátha kapsz jó ötleteket. Örülnék ha biokertész lennél 🙂
        http://hp-kertem.blogspot.hu/

        Válasz

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT! :D

